DECEIVED BY YELLOW KORNER!

.

.

.

Hallå fina bloggisar!

.

.

.

Hoppas ni mår bra? Här är det fint förutom att jag är ganska irri just…Eller ganska mycket irri och småarg. Ni som läst Hofp ett tag kanske minns när jag blev skimmad i New York och helt plötsligt hade länsat konto när jag skulle betala en hotelnota i Paris? Lite så som jag kände mig då känner jag mig nu. Typ lurad och dessutom känner jag mig väldigt nonchalerad. Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till och tänker jag att jag frågar er min kära läsare. Så, vi har alltså en “situation” enligt följande:

.

.

Den 5 dec lägger jag en order hos netbutiken Yellow Korner. Ni kanske känner till Yellow Korner? De har en stor butik i hörnet på Moodgallerian i Stockholm City och jag har varit där inne och handlat foton flera gånger då jag gillar mycket i deras sortiment. Jag hade sett en stor tavla i just den butiken några veckor tidigare som jag föll pladask för och eftersom jag då inte hade möjlighet att ta med den (girls night out och åkte tåg ni vet) så tänkte jag att jag klickar hem den, det var ju omedelbar tillgänglighet (dvs leverans till dörren om ett par dagar) Den vackra stora tavlan och en lite mindre hamnade i ordern och det sammanlagda värdet för dessa två blev väl ca 7500 kr. Inte de dyraste tavlorna i världen kanske men ändå ganska mycket pengar. Så gick det 3-4 dagar och så kom paketet med UPS.

.

.

.

.Skärmavbild 2015-01-27 kl. 10.21.12

.

,

Denna tavla var vad jag trodde skulle ligga i paketet. Det var ju den  jag klickat och som stod i min order! Coolsnygga och pampiga fotot Buble Gum by Romina Ressia i strl large och med en vit skuggram. Som kostat 4600 kr. Men när jag ivrigt öppnade paketet så fann jag…

.

.

.

 

isbjörnar
.

.

Denna. Isbjörnar och ballonger. (Ni kanske kan föreställa er mitt ansiktsuttryck?)

.

.

Åh nej tänkte jag. Suck. Vad oootroligt klantigt. Men men, misstag kan göras. Jag går direkt in på Yellow Korners sida, som är på svenska, där det står saker som Säker betalning! Bytesrätt i 15 dagar! och tänker att detta kan väl inte vara så svårt så jag letar reda på deras nummer och när jag ser det så förstår jag att det går till Frankrike. Jag ringer det och får prata med en dam som låter som hon sitter i en burk på andra sidan jordklotet och som på fransk-engelska förklarar att jag måste maila dem istället för att få instruktioner om retur. Så då gör jag det direkt efter vårat avslutade samtal. Jag får dock inget svar och jag mailar igen några dagar senare och sen igen och igen och igen och igen. Inget svar.

.

.

Då kontaktar jag den ansvarige för Stockholmcitybutiken. De måste ju kunna hjälpa mig med en retur! Jag mailar och beskriver exakt vad som hänt, att jag nu hade fått en väldigt oönskad (fuuuul) liten isbjörnstavla istället för den jag beställt och den butiksansvarige beklagar och talar om att de faktiskt har en sådan tavla som jag önskar i butiken. Dock utan ram men den skulle bli klar med ram i mellandagarna. Jag svarar och säger att det blir jättebra och att jag kommer upp med isbjörnstavlan i helgen, asap! Då får jag svaret att nejnejnej, den tavlan får du ju ta och retunera själv till Frankrike. Och tavlan du ville ha är nu redan såld men du får gärna komma till Stockholm och beställa en ny tavla och betala 4600 kr till… Jag har alltså ingen retursedel, jag får ingen kontakt med Frankrike för att få en sådan och jag vill så klart att den felaktiga returen ska lösas mot den tavla jag betalt och beställt och inte lägga ut nästan 5000 kr till i butiken på Mood. Jag försöker då kontakta Frankrike igen och nej, jag får inget svar nu heller. Så den 27 dec tar H med sig isbjörnstavlan och besöker butiken i Stockholm (detta låter ju nästan komiskt) och som tur är är den butiksansvarige som jag varit i kontakt på plats. Hon menar då att det franska företaget Yellow Korner som har en butik i Mood tydligen inte har någon kontakt  mellan Sverigebutiken och Frankriekkontoret och kan inte göra en retur genom själva företaget. Det är alltså samma företag vi pratar om, Yellow Korner. Men H står på sig och säger att de måste väl iaf veta v a r ballong och isbjörnstavlan ska retuneras och då säger, till slut, den butiksansvarige att hon “tar emot tavlan och får väl göra en retur som privatperson då”. H får inte någon Bubble Gumtavla med ram med sig hem. YK Mood vill att returen ska gå igenom först och de har ingen sådan på lager.

.

.

.

Så idag har vi väl den 27 jan, en månad senare. Jag har fortfarande ingen tavla:( Jag har inte hört någonting alls från YK Mood ej heller från YK Frankrike (det hade jag ju inte räknat med). Vad gör man i ett sånt här läge egentligen? Ger man upp? Observera att det är alltså inte jag som velat byta eller krånglat eller så utan jag har helt enkelt fått fel leverans och det kan ju hända. Men jag har ringt och jag har mailat och H har tagit sig tid och åkt upp till Stockholm med en Isbjörnstavla och vi kan inte göra mer och jag är väl kanske lurad helt enkelt. Rånad på 4600 kr av Yellow Korner som dragit denna summa från mitt konto och inte gett mig något alls för det. Ganska surt känns det faktiskt.

.

.

Kom gärna med tips eller erfarenheter fina bloggisar om ni har några.

.

.

S.U.C.K & KRAM

.

.

.

78 thoughts on “DECEIVED BY YELLOW KORNER!

  1. Jag har varit med om liknande när jag beställde skönhetsprodukter på nätet. Varorna kom inte, de svarade inte i telefon och inte via email, men mina pengar tog de snabbt från mitt konto. Det jag gjorde var att polisanmäla händelsen, vilket man kan göra på polisens hemsida. Då gick det inte länge innan jag fick tillbaka mina pengar iallafall.

  2. Vaa, den var väl fin med balonger å allt…..?;););)
    Konsumentverket och en ev. artikel i någon stor dagstidning skulle jag satsa på…
    Förfärligt dåligt…
    Då blir det absolut ingen beställning där framöver. Synd, den tavlan hade passat som handen i handsken hos mig också (ja, då menar jag naturligtvis inte isbjörnstavlan…).
    Usch, hoppas det löser sig.

  3. Jag rekommenderar starkt en anmälan till konsumentverket. Företag som inte kan leverera rätt vara och därefter inte åtar sig ansvar att rätta det bör anses begå fel. De ska ställas till svars och inte ha möjlighet att lura fler kunder i framtiden. Om inget annat så kan det syfta till att ni får era pengar tillbaka väldigt snabbt.

  4. Usch och fy vad jobbigt!!
    Jag hade blivit fly förbannad, men dock inte riktigt veta hur jag skulle gå tillväga?
    Kanske kontaktat konsumentverket?

    Hoppas allt löser sig!!

  5. Konsumentverket kan inte göra ett dugg. Inget som ett företag utomlands bryr sig om iaf. Fortsätt maila och ring tills de tycker att du blir en onödig kostnad för dem (jo det kostar för ett företag att ta emot mail och samtal då de måste ha personal till detta) envishet brukar löna sig mest.

  6. Vilket skitföretag! Jag skulle kontakta kvällstidningarna för ett uppslag, det är ju rätt mkt pengar. Sedan skulle jag kontakta Mood Gallerians Centrumchef, Annika Ljungberg
    +46 8 796 25 33, + 46 72 246 61 12, annika.ljungberg@amffastigheter.se. Är det sådana hyresgäster de vill ha? Det här ska ju sprida sig överallt!! Ditt inlägg kommer redan upp när man googlar på yellow korner, och där tappade de kunder, häpp!

  7. Konsumentverkat kan väl inte göra något när det är ett utländskt företag, men stå på dig, pengarna skall du definitivt ha tillbaka om du inte får en tavla. Sedan luktar det skunk när de i Sthlm säger att de inte har någon kontakt med Frankrike, det är ju Yellow Korner i Frankrike som äger galleriet i Mood, det framgår ju på deras sida när man söker bland deras butiker på deras hemsida http://store.yellowkorner.com/ så de försöker med största sannolikhet bara lura dig, tyvärr.

  8. Kontakta SVT:s program Plus kanske? Men en jäkla soppa du hamnat i, såååå surt!! Håller tummarna att du får rätt vara/pengarna tillbaka till slut, maila maila maila (eller ring), enträgen brukar vinna!!
    Kram

  9. Så himla trist! Förstår att du är irriterad. Det är ett alltför milt ord i sammanhanget. Ord räcker inte till för att förklara hur arg jag hade varit.

    Det enda tipset jag har är att sprida på badwill. Du är ju trots allt en av Sveriges största inredningsbloggare. Vet de det? Lägg ut varning på din facebook-sida och be att de som gillar din sida delar kanske…

    Lycka till!

  10. Haha förlåt men jag skrattade så jag grät när jag såg vilken tavla du fått istället! Jag förstår att du blev förvånad. För övrigt så verkar resten av historien förskräcklig och jag förstår att du är irriterad! Men det måste ju gå att ordna på något sätt? Känns ju helt sjukt! Om du beställt den från en affär så SKA dom kunna ordna med detta, du ska inte behöva ta kontakt med dom i Frankrike själv!

  11. Hej Petra. Först vill jag säga så tråkigt för dig att hamna i denna situation. Jag har själv råkat ut för en del bedrägerier genom livet. ( resor, möbel köp, ficktjuvar, mm) Och har lite att dela med mig, vad jag lärt mig av detta. Om du handlat genom ditt visa kort har du en försäkring genom den som “kanske” kan hjälpa dig. Kontakta din bank o förklara vad som hänt. Vad som ingår i din egen hem o personliga försäkring bra ringa dem .Ring konsumentverket. De kan hjälpa dig vidare vilka möjligheter du har. Kolla upp om Europa har något företag som kan hjälpa dig eller Frankrikes motsvarighet till Sveriges konsumentverk. En polis anmälan. Se främst till att företaget du har problem med inte kan göra fler dragningar. Att kort eller liknande blir spärrat. Om du får hjälp. Var alltid super trevlig. Rätt person kan ordna ditt problem på 1 minut. Förbered dig på att allt kan komma o ta en extrem tid 1-4 år. Jag är extremt envis enligt mina vänner. Men jag har alltid vunnit. Vänliga hälsning Noomi

  12. Tråkigt med sådana företag men gäller inte deras regler vid retur som står på deras hemsida?

    “Du har två veckor på Dig att meddela oss om Du vill byta ut eller återsända Din beställning. Det är kostnadsfritt.

    Så snart vi har mottagit Din retur, kan Du välja mellan följande alternativ:
    • Att välja ett nytt fotografi av motsvarande värde
    • Att erhålla återbetalning av Din beställning
    • Att erhålla ett presentkort från YellowKorner på motsvarande belopp.”

    1. Tydligen inte. De uppmanar en som kund att maila och få instruktioner angående returen och sen är OMÖJLIGT att få svar från någon? Vad gör man då? Två veckor på sig att meddela dem, bah, jag har mailat i två månader utan svar och då är det inte jag som önskar byta det jag beställt utan de som klantat sig och skickat fel. Grrrrrr.

      1. Men hade du kontaktat Konsumentvägledningen? Även om de kanske inte kan göra något så kanske de kan ge något råd. Det enda goda ur detta är väl att företaget får dålig publicitet genom detta oerhört dåliga uppträdande från deras sida.

  13. Hei, skjønner så godt din frustrasjon, men du må i hvertfall ikke gi deg og spread the word så ingen handler der igjen! Lykke til:-)

    Mvh Margrethe

  14. Hej!
    Vilken tråkig sits du har hamnat i. Som någon redan föreslagit bör du kunna reklamera ditt köp via din bank om du har betalat med kort. Vänd dig till din bank och gör en kortreklammation. En polisanmälan behöver nog också bifogas, men det gör du snabbt på nätet.

  15. Trist!
    Hur betalade du varan? Om du betalat med PayPal så garanterar de din vara/betalning och du skall göra reklamationen hos dem. Om du betalt via din bank eller annat kontokort så reklamera till dem. Det funkar i de flesta fall. Skicka en uppmaning återigen till Frankrike via hemsidans formulär att de skickar den korrekta varan omedelbart via UPS annars kommer du att vidta rättsliga åtgärder. Fransmän förstår klarspråk.
    Lycka till!

  16. Nää fy så tråkigt! Kanonfin tavla annars, ja den du hade beställt alltså, (inte den med isbjörnar 🙂 Tycker du ska polisanmäla om du inte får dina pengar tillbaka! Håller tummarna att det ordnar upp sig! Tack för att du berättar, Yellow Korner kommer jag inte att beställa ifrån…. någonsin ( hade tänkt göra det nämligen ) Kram och Lycka Till!!! //P

  17. I Danmark kan man få banken til at trække pengene tilbage, hvis du har bevis for, at du har forsøgt at returnere og bedt om pengene tilbage uden resultat. Kontakt din bank! og Good Luck. Det er rasende irriterende. Jeg føler med dig.

  18. Du ska se att det lossnar när dom får nys om det här inlägget. -Vilket inte borde dröja många timmar :-). -Heja dig!

  19. Gud så surt och dålig service! Ganska mycket pengar att ligga ute med. Du ska absolut inte “ge upp”.
    Du borde istället ha någon typ av kompensation för den urusla hanteringen av ditt ärende!

  20. Hej, Mitt tips är att du kollar Allmänna reklamationsnämndens hemsida. På startsidan kan du läsa under rubriken “Jag är missnöjd”. Där får du också instruktioner om hur du kan gå vidare. Du kan också ringa den Konsumentjuridiska rådgivningen i V-ås 021-392669. Förhoppningsvis kan de ge några kloka råd 🙂 Lycka till! /Marika

  21. Hej,
    Jag beställde möbler från nätet på en sida som verkade vara seriös men visade sig vara rena blufföretaget. Jag gjorde en direktbetalning med mitt mastercard som hade samarbete med denna bluffsida enl. vad som stod. När jag insåg att jag blivit lurad och inte fick kontakt med företaget kontaktade jag mastercard som satte över pengarna till mig då de har ansvar när de har ett samarbete med ett företag.
    MVH Marie

  22. Hm, så jobbigt och energikrävande. Man undrar hur svårt det kan vara?? Jag kommer iaf inte handla på YK efter det här debaclet.

  23. Utan en massa krångel går det ju inte, men en sak som är bra att veta är att det visst finns ett skydd för dig som konsument även om det gäller ett företag utanför Sverige. Man har arbetat i flera år för att förstärka det gemensamma EU-konsumentskyddet som gäller även vid s k distansförsäljning där förstås e-handel ingår. Här kan du läsa lite om det: http://www.konsumenteuropa.se/sv/amnesomraden/E-handel/E-handel-inom-EU/dina-rattigheter-vid-e-handel/

    Du har fått flera bra råd, hoppas att det löser sig. Och gör gärna en anmälan till Allmänna reklamationsnämnden. De kan ju bara utfärda rekommendationer till företag som felar och är skumma, men det kan åtminstone hjälpa andra att inte hamna i samma sits. Urdåligt av företaget verkligen. Man undrar hur de kan ha nån business kvar längre än två veckor…

  24. Jag har inget råd men kan berätta att jag nyligen beställt två tavlor från YK. Det blev fel färg på ramarna och den ena ramen har fel mått. Vi har försökt komma i kontakt med YK men inte lyckats. De svarar inte på e-post. Som tur är gillar jag tavlorna, trots att det blev lite fel. Vill egentligen beställa en till tavla därifrån men vågar nog inte nu.

  25. Gör en kortreklamation, du har ju betalat med kort. Banken får då i uppdrag att utreda detta. Får du ingen tavla så får du iaf pengarna tillbaka!

    Mvh, bankanställd 🙂

  26. Hemskt och uselt! Jag som går i tankar att införskaffa därifrån. Får vara!
    De har en livechat – har du provat den?

  27. Ojojoj..
    Ge dig inte, utan terrorisera dem dag ut och dag in.
    Skriv att du tänker polisanmäla dem och att du kommer vidta åtgärder, och det ska du göra också.
    Du kan få tillbaka dina pengar om det har paypal och du kan få tillbaka dina pengar med hjälp av banken.
    Det kanske inte var så bra att lämna tavlan i butiken, för det är beviset på felleverans. De kommer kräva en retur av dig för att skicka rätt och jag vet inte om H fick ngt kvitto på att han har lämnat tillbaka en tavla?

    Vad sa butiken som tog emot tavlan? Vad vart summan av det? Säg att du polisanmäler dem också och att du vill tala med butikschefen.

    Jag tycker Stockholmsbutiken skulle ha ordnat med allt. Men det verkar vara en franchiseverksamhet. Å har du beställt den i Frankrike är det väl dem som ansvarar för det, men det är ju inte lätt som kund att veta.
    Hoppas det löser sig i vilket fall.
    Vilket skitföretag. Det är ju inte billiga grejer där precis.
    Pinsamt.
    Kram Åsa

  28. Polisanmäl! Punkt. Och gör som “bankanställd” skriver. Någon j-a ordning får det väl ändå vara! Hoppas det löser sej!
    Kram

  29. Men fy vad oproffsigt. Otroligt pinsamt å deras vägar. Jag skulle skämmas att jobba på Yellow Korner.

  30. För ca 1 år sedan köpte jag en Dimond Chair från företaget Infurn. Jag betalade och väntade men ingen stol kom. Jag meilade xflera och kollade med nåt företag i Sthlm som heter nåt liknande,de hade ej med saken att göra,men ingeet hände. Efter allt grunnande kom maken på att vi skulle kolla med vårt kontokortsföretag om de kunde hjälpa till. Javisst kunde de det. Alla pengar jag betalt sattes in på mitt konto! Det enda kravet från deras sida var att jag -om- jag fick stol eller pengar från Infurn skulle jag måsta betala tillbaka. Det hände aldrig!! Så kolla om de kan hjälpa dig. /Eva

  31. Köp aldrig med kortet där pengarna dras omg. Be alltid att få faktura att betala när varan levererats ! Annars , låt bli !

    1. Faktura hos utländska webbutiker är nog inte särskilt troligt att man kan få. Har aldrig hört talas om iaf! Paypal är det som gäller om man ska handla utländska sidor! =)

  32. Aj, aj, aj – tänk om de bara vetat att de hade att göra med skandinaviens (nästan) populäraste bloggerska! Jag tror att det kommer att gå vägen – så att du kan skriva vilket bra service och bemötande du till slut fick 😀 Lycka till!

  33. Tack för varningen! Höll på att göra misstaget att beställa från dem men en snabb googling på företaget som en säkerhetskoll så kom din länk upp. Jag vill inte handla där man behandlar kunder så illa för ett misstag de själva har gjort.

  34. Jag beställde en handväska i skinn på nätet från en amerikansk webshop,betalade direkt med kort och väskan kom med DHL inom 5 dagar,m e n en annan väska,ful som jag inte ville betala 5000:- för. När jag granskade paketet såg jag att det kom från Kina. Trots mååånga mail och telefon samtal så fick jag inget svar förrän efter 3 månader tröttnade jag och skickade väskan till samma adress som den skickats från i Kina eftersom det var den enda adress jag hade. På butikens hemsida stod tydligt att det var öppet köp i 14 dagar. Jag skickade väskan rekommenderat för 650:- och efter 6 veckor kom den tillbaka till mig då ingen löst ut väskan. Mycket irriterande. Tveksam till nätshopping sedan dess. Blev en dyr väska som jag nu slängt i UFF container. Blä ! Lycka Till !

  35. Polisanmäl! Jag skulle ringt till kvällstidningarna, morgontidningarna. Ett tips är att ALDRIG
    betala innan du har fått varan eller hämtat ut den!
    Det var kanske inte så bra att lämna tavlan i butik för det är bevis. Det kan vara så att det är ett franchising företag H lämnade in tavlan. Hoppas han fick något kvitto på att han lämnade in den i butik. Lycka till!

  36. Hej Petra! Här är en trogen läsare som också haft problem med Yellow Korner!!! Fick presentkort förra året o försökte beställa på hemsidan. Det gick inte en enda gång. Mailade på svenska eftersom jag var på den svenska sidan. Fick autogenererat mail på franska. Sedan hörde jag ingenting. Tog kontakt med Moodbutiken veckan efter jul. Fick konstiga besked men gav mig inte eftersom presentkortet då hade gått ut i tiden o jag skulle alltså förlora pengarna. I fredags (först) fick jag besked av butiken att jag skulle få handla på presentkortet trots allt (i butiken). Nu har jag gjort det o det återstår att se vad o om jag får något. Svar från Frankrike på mina mail har fortf inte fått!!! Håll ut, stå på dig! Funkar varken ditt el mitt kanske vi ska skicka till allm rekl nämnden ungefär samtidigt för bättre effekt? Kram

  37. Tråkigt att höra, jag blev ändå full iskratt när jag såg tavlan du fick med isbjörnara. Den hade väl passat fint i ditt vardagsrum, hihi…..inte din stil alls så det var lite komiskt.
    Inget illa ment för detta är ju verkligen jätteirriterande för dig.
    Kram Monica

    1. Inte illa menat från mig med men haha vilken tavla du fick istället 😉 Nu har du ju humor så när detta löst o glömt kommer du nog fnissa lite.. Kram!!!

  38. Jag har inga bra tips att komma med, men jag hade aldrig gett upp. I min värld hade jag kämpat till sista droppen för min rätt även om grejerna kostat en tiondel av vad du betalat, så kämpa på!!

    Kram

  39. Har du betalat med kort (VISA, Mastercard, Amex) sa fixar banken tillbaka dina pengar. Tittade här i Tyskland pa deras YellowKorners “tyska” sida. Den storleken pa tavlan som du ville ha är “sold out” men andra storlekar har de fortfarande. Men, men tanke pa deras fantastiska kundvänlighet (!?) sa har du väl tappat lusten att handla hos dem! Ska bli intressant att höra hur historian slutar!

  40. Fy vad trist! Men du, gör så här att du kontaktar din bankman/kvinna och be denne göra en “chargeback”! Du får dina pengar tillbaka inom några dagar! Förutsatt att du betalat med kort! Ingen polisanmälan behövs. Lycka till!

  41. Skriv om detta på deras Facebook, ger förhoppningsvis genomslag. Har funkat för mig i annat sammanhang (Disney on Ice). Annars gillar jag att vända mig till VD el. liknande direkt, men det kanske inte är så lätt i det här fallet.

  42. Ge inte upp! Helt galet om de kommer undan med såna grejer. Har inga tips tyvärr. Stod för tre dagar sen i Moodgallerian och kikade i deras skyltfönster. Har ingen större lust att gynna dem nu direkt…

    Kram jenny

  43. Jag hade kontaktat Allmänna Reklamationsnämnden och bett dem om hjälp. Programmet PLUS tar också upp mycket bra frågor när vi som konsumenter står helt hjälplösa. Hemskt att känna sig i denna situationen när det är butiken som “klumpat” sig… lycka till! Stå på er! Kram Mari

  44. Hej! Vilken otur!
    Har du betalat med ett bankkort måste du göra en kortreklamation hos din bank.
    Bifoga handlingar som dina försök till kontakt med företaget och orderbekräftelse.
    Lycka till!

  45. Fy vilken otur du har med köp. Först kaklet till badrummet och nu tavlan. Se till att få pengarna tillbaka genom banken och sätt aldrig din fot varken på hemsidan eller i butiken mer.

  46. What a bummer! Don’t give up. I would find somebody speaking french and would continue to ask for my money. And I would ask a fellow blogger in France, somebody who is well known to repost this post! 😉 If they get away with this, they will do it again to somebody else.

  47. Usch…varför ska man alltid vara den som råkar ut för det..be andra bloggare dela på sina sidor, prata med din bank och ta kontakt med dem som gjorde så betalningen gick igenom om du betalade med kontokort. Ring polisen och rådfråga och tag kontakt med gallerians ägare, tag gärna med dig utdrag här från bloggen med allas kommentarer och alla bevis du har samt körsträckan för H osv osv…Allmänna reklamationsnämnden kanske kan råda dig och hjälpa till…googla och kontakta dem! Även om det gällde 200 kr så ska de inte lura av folk pengarna och påstå att man själv ska ringa Frankrike och skicka dit tavlan…rena tramset rent ut sagt från deras sida att bete sig så oerhört pinsamt!!
    Ha en bra dag, kram Birran fr Hörby och jag delar gärna på min blogg om vad du drabbats av!!

  48. Man blir så galen på den här typen av grejer! Skönt att läsa om det så att man vet at man inte är ensam!

  49. Lite detektivarbete på deras hemsida genererar följande information: YK ägs av YellowKorner Paul-Antoine Briat och Alexandre de Metz. Det finns en postadress och ett annat telefonnummer: 8 rue des Francs-Bourgeois, 75 003 Paris
    Tel : +33 1 49 96 50 22

    En googling på de båda herrarna ger att Alexandre de Metz har ett Twitter-konto, kanske kan det vara en kontaktväg. Annars skulle jag be någon fransktalande vän om hjälp med ett telefonsamtal eller brev. Hoppas det löser sig!

  50. Så himla tråkigt med oseriösa företag. Jag tycker du ska vända dig till Allmänna reklamations nämnden för där kan man få bra hjälp. Hoppas det löser sig för er! STOR KRAM

  51. Surt!
    Jag har haft en liknande händelse. Beställde en Michael Kors väska på en sida som såg väldigt seriös ut. Väskan var en modell som jag inte kunde finna på NK eller något annat ställe. Jag beställde och betalade. Efter några dagar kom väskan (det var som julafton) och jag öppnade paketet och fick en konstig min. I paketet låg den fulaste väska jag sett. Det var en ful Ed Hardy väska i lack med fult silver tryck. Den var hemsk!! Jag försökte kontakta företaget som visade sig ligga i Thailand. Det gick inte ens att diskutera detta med dom. Dom fick mina pengar och jag fick en otroligt ful väska.
    Hoppas det löser sig för dig!! Kram

  52. Ta kontakt med din bank, så får du pengar tillbaka. De tar över kontakten med företaget. Du behöver fylla i en blankett. Jag var med om en liknande situation.

  53. Bra att veta tills nästa gång. Man ska alltid betala saker på nätet med ett kreditkort. Om man då inte får varan levererad betalar man helt enkelt inte fakturan till kreditkortsföretaget utan kontaktar dem istället och förklarar. Då kan dem makulera köpet och företaget som skulle fått pengarna får inga pengar. Jag jobbar på bank, och vi rekommenderar alla våra kunder att göra så vid näthandel. Kram

  54. Betalde ni 4600 kr till Yellow Korner Mood???
    Det är ju absolut hos dom bollen ligger nu, men det jag skulle gjort, innan kontakt med allmänna reklamationsnämnden, polisanmälan osv. är att kontakta butiken igen. Det kanske, otroligt nog, är så att bubbel gumtavlan är på “g” eller till och med ligger och väntar i butiken. Har den butiksansvarige som privatperson, returnerat isbjörnstavlan och fått bubbel gumtavlan i utbyte så ska du ha tillbaka dom 4600 kr från butiken.

  55. Hej! Tråkigt och det verkar som du inte är den första som råkat ut för problem med deras kundtjänst genom att de inte svarar på mail när de handlat på nätet och inte fått varan levererad och där även affären i New York påstår att den inte har något med webb försäljningen att göra. Men det är en person som svarat på inläggen vid namn Stephane B som säger sig vara Business owner, dock ingen mailadress.

    http://www.yelp.com/biz/yellow-korner-manhattan
    Så här skriver en annan som råkat ut för dem.
    “I bought a picture online 7 months ago, i have not received it yet and i cannot get the company to answer my emails. contacted the gallery and they say they have nothing to do with the online store…well they have the same exact name and carry the same exact products and they are not even helping me. The have $1700 of mine since 7 months and as of now i do not know how to have them back or to receive the product i ordered.

    HELP! this is the example of a company with 0 customer service and the worst reliability in the market.

    Absurd and scary experience, do not buy here because they are not a serious gallery.”

Comments are closed.