TRÄNING!

Jag efter dagens löprunda!

.

.

.

Tjingeling måndagkväll!

.

.

Har ni börjat jobba nu vänner? Är barnen tillbaka på fritids och skola kanske? Verkar ju vara lite olika datum med skolstarten – här i Småstaden börjar de på onsdag iaf (Trulle, som börjar g y m n a s i e t, har en vecka sommarlov till efter det!).

.

Kom ju på att jag inte skrivit så mycket om träning här på HoP – iaf inte så mycket som jag brukar och inte de “senaste åren”! Har ju varit gravid och fått bebis och allt det där har fått ta sin tid men jag trivs ju klart bäst när jag faktiskt får röra på mig regelbundet. Så jag började träna lite mer på riktigt så sent som i våras. Skaffade iofs gymkort i november men där har jag väl varit en gång kanske sen dess? SÅ typiskt mig haha. Jag gillar ju löpningen allra mest, det är både härligt att få bra kondis och väldigt avkopplande att när som helst när andan faller på bara ge sig ut en sväng ensam. Försvinna in i sin egna lilla träningsbubbla en stund med riktigt bra musik i öronen är heaven och otroligt skönt för en (arbetande) småbarnsmamma.

.

.

.

.

Jag springer väl ungefär varannan dag och 5-10 km beroende på dagsformen. Har inget direkt mål eller så utan kör på känslan och lyssnar på kroppen! Blir ju en del godsaker (oooh yes) så här på sommarhalvåret och jag vill kunna unna mig det mesta utan att skena iväg med kilona. Det viktigaste är absolut inte att bara vara “smal” (det var länge sen man mådde bra av att vara smal-hungrig-otränad ) utan jag vill vara stark och fast i hullet – då mår jag bäst! Och bara njuta livet och av en massa god och gärna ekologisk hälsosam mat med gott samvete och inte köra på quickfix och “dieter”. Tänka långsiktigt liksom. Men jag vill också bli strarkare, mycket starkare, och då är det ju gymmet som gäller. Gärna träna stabilitet och rörlighet och är riktigt sugen på tex yoga. Verkar bara så härligt ju!

.

.

Vilken är din skönaste träning? Berätta gärna!:)

.

.

KRAM

.

.

.

15 thoughts on “TRÄNING!

  1. Löpning här med, speciellt på sommaren. Har också en liten pojke på 1-år, så komma iväg och ut och springa en tur själv är guld värt. Annars gillar jag styrkepass, som skivstång.
    Tack för en härlig blogg.

  2. Började med regelbunden löpning i våras efter att ha anmält mig till midnattsloppet. Känner att det roligt men också jobbigt… ;-)) att springa. Roligt att se att jag blir snabbare och att det känns bättre och att jag känner mig starkare!! Blir nog lite friskis under vintern också. Annars kör jag lite yoga hemma. Brukar köra att 15-minuterspass på morgonen (har hittat en yoga-film på youtube som jag gillar) och så kör jag med pocketyoga-appen!

  3. Löpning och MTB ger mig det jag behöver! Mina barn är stora och det är skönt att kunna träna när det passar mig.
    Kram

  4. Hej

    Träning är godis för själen, ett måste för min existens 🙏 Att få svettas till hög musik ger en stor dos av endorfiner ♡ För min del varierar det vad för typ av träning jag kör. Det är mycket lusten som får avgöra, just nu är det faktiskt yoga, spining, IW & gym som cirkulerar över veckan. Tycker träning ska vara lustfyllt då blir det roligast! Det bästa är att hur seg & omotiverad jag inband kan vara innan ett pass så är en sak säker…jag ångrar aldrig ett träningspass när det är avklarad 😄 Det är lajvet! Tack för en härlig blogg söta du ♡

  5. Hej !
    Prova power-yoga. Styrka, andning, smidighet, balans och även ett samlande lugn innan och efter passet. Jag gillar det.
    Yvonne

  6. Jag håller med dej, att kunna sticka ut på antingen en löprunda, hajk eller barnvagnspromenad när andan faller på (och möjlighet finns!) med bra musik eller nån ny podcast i öronen är det bästa jag vet. Sen tränar jag mycket yogapass hemma. Använder mej av appen Yoga Studio eller Yoga med Adriene på youtube. Downhillcykling och skidåkning är andra favoriter men det kräver ju lite mer tid och planering 🙂

  7. Hej,

    Jag tränar fyra dagar i veckan med fokus på styrketräning 🙂 Försöker få till ett HIIT-pass på löpbandet en gång i veckan. Jag tycker tyvärr inte det är kul någonstans med träning men försöker se det som något nödvändigt ont och bara gör det haha.

    Ha en fin dag!

  8. Jag går en mil om dagen 7 dagar i veckan (går upp tidigt innan alla andra). Sedan rider jag ett par dagar i veckan. Men just att ut och gå är så otroligt stärkande för kroppen och dessutom sliter det inte alls som löpning gör. Tänkte börja styrketräna men har inte riktigt nått fram dit än.

  9. Kan verkligen rekommendera pilates på matta, absolut bästa träningen efter graviditet för att få tillbaka den inre styrkan i kroppen! Kram

  10. Om du vill ha resultat, på riktigt, kör då tung styrketräning (dvs typ inte bodypump), ta hjälp av PT. Nej, du blir inte biffig utan stark och välformad. Så minska på konditionen och kör tung styrka och även yoga (som du lätt kan köra hemma m app/youtube/yogobe.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *