SJUKSYSTER

.
.
.



Strösselglass är…gott!






Hej söndag!



What a night! Personer i la familia är toksjuka och vi har haft febertoppar på över 40 grader här, ojojoj. Yrsel och värk, stackars mina älsklingar:( Som tur är känner jag mig hyfsat kry fortfarande (eller har de andra nu fått min envisa förkylning jag haft i veckor – vem vet?) och får agera syster idag och servera Iprens och thé och glass och hyra filmer. Ja så ser denna söndag ut (och så jag fundera lite på mitt nya inredningsprojekt…:)


Hoppas ni alla får en fin (och kry) dag!



KRAM





Psst, Uppdatering: Jo nu har Fired Earth hört av sig om frakten. Det kostar oss 1400 kr att få ett par kartonger marmor till Småstaden. Marmorn, betald och klar, som vi alltså var i butiken i Stockholm för att hämta och som då också fanns där. Precis där i butiken. Men som personalen malligt uppgav minsann inte fanns tillgänglig på den adressen vilket uppenbarligen var en miss från deras sida. Ja vad säger man.
.

30 kommentarer till “SJUKSYSTER

  1. Oj, det här kommer de tappa många kunder på. Jag tänker då inte köpa kakel där! Bra service är minst lika viktigt som att produkten är bra. Skulle jag behandla en kund på det sättet i mitt jobb så skulle jag förlora både den kunden och många där till! Hoppas kaklet blir bra trots allt!

  2. 1400!!!! Omg, helt crazy, grrr på dem!
    Stackars små 🙁 Ja, min lilla hade över 41 för ett tag sedan, shit vad läskigt det var. Stod ute i snön mitt i natten..
    Krya på er och ha en mysig söndag trots allt 🙂

    Kram Catta

  3. Supertrist att behöva ha att göra med en sån butik… Men de slipper att ha med mig att göra i alla fall och säkert många fler som läser här 😉

    Krya på familjen och håll ut! Snart är vabruari över!

  4. Haha, det vore det..att man ska tala om att man driver en stor blogg!?! Tråkigt med dåligt bemötande, men tänk efter både en och två ggr…alla kan göra misstag och att bli uthängd såhär på nätet kan vara lite orättvist, eller? Jag säger inte att dom ”gör rätt” men service är det svåraste man kan syssla med och bemöta människor. Man kan inte behaga alla!!

    Hoppas ni kryar på er idag, ät glass i stora lass=))

  5. Naturligtvis får de stå för frakten om det är som du säger! Skulle ALDRIG ge mig med mindre!

  6. Man säger bara en sak, Fired Earth står självklart för frakten. Om ni åkt till Stockholm enkom för att hämta kaklet skulle dom fått stå för milersättning också. Goodwill kostar, men ”Badwill” är ännu dyrare.

  7. Skulle skippa kaklet. Måste gå att finna ngn annanstans… Sådana ska inte få sälja! Stå på dig!

  8. Fired Earth har gjort ett misstag och ska naturligtvis stå för hemleveransen. Hemskt med dryga och arrogantanta människor. De finns överallt, värst
    är det när man träffar på dessa inom vården och är
    utlämnad och beroende av deras hjälp.
    I ditt fall hoppas man att affärsinnehavaren tar tag i
    och lär dem hur man uppträder mot kunder.
    Lycka till

  9. Precis ”Anonym”, så tycker jag med. Gör dem medvetna om att de har fått dålig publicitet och att de har en chans att återfå ryktet, nåja delvis i alla fall, om de står för frakten. Men de har nog egentligen gjort bort sig ett bra tag framöver… FRÅGA: Petra, vilken kamera har du? Det var ju länge sen du berättade att du fick den i present och jag ids inte sitta och leta efter det datumet. Är på jakt efter en bra system och dina bilder är alltid fantastiska!

  10. Tillägg: Egentligen borde ni dra tillbaka köpet och hitta marmorn hos annan leverantör?

  11. vi beställde det kaklet direkt från England, hur enkelt som helst. Vet inte varför folk tror det är så tjusigt att köpa från fina gatan i hufvudstaden?:)) Maria E.

  12. Fy så TRIST! Jag tycker oxå att Ni ska försöka stå på er när det var en så stor uppenbar MISS från deras sida. Stå för frakten är det minsta dom kan göra!! Usch så arg jag skulle ha blivit i samma läge. Lycka Till…

  13. Det har vi också varit med om med Fired Earth. Så irriterande med företag som tror att de är nåt o kan göra hur de vill. Men de drog av frakten för oss tillslut! Så stå på dej bara!
    I övrigt önskar jag att ni kryar på er, det är samma här hos oss :((
    Kram Ida

  14. Ja, alla kan vi göra misstag. De fick ju i alla fall chans att rätta till sitt misstag och göra bästa möjliga av det, men det ville de uppenbarligen inte. Då får man skylla sig själv när man blir uthängd. Usch, så besviken man blir på sådant här.

  15. Frakten ska dem såklart stå för, vilka nötter. Jag hade krävt pengar tillbaka om dem inte bjuder på frakten.. Lycka till och stå på er, för både dålig service och mer kostnad är ju bara för dåligt.

  16. Hej, skulle köpa ett badkar där dom hade rea på nätet och sa att rean i sverige blev bara 20% mot 40 på nätet i( England tror jag) då pga fraktkostnad. det verkar vara som kunden får betala frakten på allt i butiken! Skumt!

  17. Fy vad dåligt, man blir så arg när man hör hur det kan gå till. Hade jag varit er hade jag avbeställt plattorna, om det går vill säga.
    Kram!

  18. Hej hopp!

    Jag hade helt sonika bitit i det sura äpplet och sagt att om de inte bjöd på frakten så kunde de behålla plattorna!! Jag menar, ni var ju ändå där och de sa att de inte fanns i butiken. Även om det sved och gjorde ont i mitt hjärta för att jag så gärna ville ha plattorna! Så som de gjorde är inte OK! Och det borde de få veta! Köp plattorna nån annanstans!

    Kramar från Anna!

  19. Dummeste jeg har hørt, og verste kundeservice ever, klart de må betale frakten!
    God bedring til alle hos deg, her har vi syk hund, og blir kjempebekymret – klar til å ringe veterinær hvert øyeblikk… Men håper det går bra, og at hun blir bedre i løpet av natten.
    Lise

  20. Oj! Jag tycker självklart att Fired Earth ska betala frakten till er, då det är de som har gjort ett BIG mistake!

    Lite humor också att de i ena andetaget säger att de ”ringt flera gånger”..och i nästa säger att de inte hittar något telefonnr till er…!? Ljuger de så de tror sig själva eller??!!

    Köper man lite dyrare, förväntar man sig att servicen ska vara lite bättre också..
    Om jag ägt den butiken, skulle jag vilja att mina anställda ”vände upp och ned på världen” för att kolla var kundens kakel tagit vägen. Bra service är ju så viktigt!!

    Dessutom skulle jag bett 1000 gånger om ursäkt för misstaget, så snart det uppdagats, och gett er frakten hem utan kostnad som plåster på såren. Kanske även en liten rabatt på det totalapriset!

    Hoppas de tar sitt förnuft till fånga!
    Tror inte de fattar hur många av dina läsare som efter dina tidigare inspirerande inlägg, tänkt tanken att köpa sitt kakel/klinker via dem, som nu efter det bemötande du fick, absolut INTE kommer köpa via dem.
    Big Mistake. HUGE!

    Vilken mysig trip till Spa ni hade också! Avslappnat och med god mat.

    Krya på barnen också!

    Kram Susanne

  21. Men vad FAAAN! Ni tänker väl inte betala? Vilken skitservicebutik alltså. De har ju inte en aning om hur man driver en butik. Blääääh! Låt dem skicka gratis eller avbeställ tycker jag. Men det är bara vad jag tycker. Någon där behöver visst byta jobb också…

Comments are closed.

Rekommenderade inlägg