BUKETTER SKA JU VARA VACKRA & EN FÖDELSEDAGSPRESENT

.
.

.




 På vårt soffbord!







Todeloooo onsdag!








Mår ni bra vänner!?!


Det gör jag och nu har jag landat hemma igen med träningskläderna fortfarande på (tog en liten löptur på Sats nyss, är ju så tungt att springa ute just nu med allergi och alla pollen..)

Måste bara berätta en liten sak som hände tidigare idag och där jag bara måste nämna mycket kundvänliga företaget Interflora (och nej, jag är inte sponsrad med ett enda litet blad:) Imorse kom ett bud med blommor till mig, jag har ju fyllt år och fått flera uunderbara buketter i present (tusen tacka söta ni för dem) Men när jag glad och ivrig slet av blompappret imorse så var den buketten inte alls underbar och jag blev ganska ”förbryllad”? Eftersom jag ju känner givaren, och den känner mig och vad jag gillar, så tänkte jag att detta kan ju inte vara riktigt rätt, något har gått fel (eller kanske är det ett skämt:) Hela buketten var nämligen tokorange, alltså riktigt skrikorange, och i mitten låg en jättestor läskig blomma som såg ut som typ en orange hjärna (vet inte vad det var för sort, aldrig sett förut) De måste ju ha skickat fel och mitt bud hamnat någon annanstans tänkte jag så jag ringde faktiskt blomaffären och kollade om denna bukett var till mig eller om den skulle till någon annan. Då fick jag svaret att det som hade beställts via Interflora till mig  var en vacker bukett  och inga specifika önskemål. När det gällde att det bara använts tokorange mystiska blommor så var det just sådana de flesta av deras kunder önskade tydligen (i maj…Jag vet att många älskar orange också men kanske inte såå många?:S)

Nåväl, eftersom jag vet att givaren skulle blivit mindre glad om den sett vad som blev av den fina gåvan (det kostar ju att beställa blombud) så ringde jag Interflora istället och fick då verkligen världens bästa bemötande och fick höra följande: alla ombud ska så klart skapa en så fin bukett som möjligt efter ersättning och är det inga specifika önskemål så ska de ju helst göra Interfloras månadsbukett (den såg ju då inte alls i närheten ut som min utan är så där ljuvt vårig..) Interflora såg sen till att buketten byttes mot en som passade säsongen lite bättre. Så, när man känner att något kanske inte stämmer så kan man kolla om beställningen har blivit rätt. Jag har faktiskt flera ggr varit med om detta, när jag själv beställt blombud till andra. Att buketten man önskat överraska med inte alls ens liknat det man beställt och att det känns som blombudsbutiker ibland inte alls vill anstränga sig och göra fina buketter (och kanske bara tagit sådant de har mycket kvar av eller något annat) Och mottagaren kan ju inte veta att det blivit galet (eller de kanske också trott att man skämtat:) Så bloggisar, beställ exakt vad ni önskar ge bort via blombud, man vet aldrig var det är för någon som väljer och binder blommorna sen. Det kanske blir någon som tror att att de allra flesta av oss gillar just stooora orangea hjärnblommor allra bäst:) 








Vackra blommor (tusen tack för dem)






På bilden skymtar en av mina finfina födelsedagspresenter (nämligen en marmorbricka att ställa lite fina saker på)






Visst är det härligt med alla dessa vårblommor som kommer nu! Som pioner, mmmm, bästa bästa blomman (finns säkert de som inte alls gillar pioner men de måste det ju vara något galet med haha;)






Hos oss idag!






Nu blir det vårkväll på Lo Lo´s skola!






Vi ses imorgon!




KRAM
.

44 kommentarer till “BUKETTER SKA JU VARA VACKRA & EN FÖDELSEDAGSPRESENT

  1. Jag har då aldrig hört talas om att man ringer och klagar på själva kompositionen som någon budat! Tänk om din givare faktiskt hade bett om just det och själv tyckte det var tilltalande? Och även om inte så är fallet så är det ju otroligt oförskämt att KLAGA på en bukett man får, tycker jag. Inte säkert alla har ssmma inställning till färg och form. Om de varit vissna och i dåligt skick vore det befogat… men nu skapade du din egen lilla bukett istället för den som någon skickat för att vara snäll och uppskattande. Det är ju inte färgen och hur den matchar som är det viktiga här utan att någon tänker på dig. Hur märkligt gjort som helst av dig tycker jag…sorry, men det gör jag.

  2. *lutar mig tillbaka med min popcornskål å inväntar med spänning responsen på detta inlägg*
    Modigt att sticka ut hakan på detta huggvänliga sätt!
    Otroligt fin platta. Är det hay? Kram

  3. Konstigt att klaga på ngt sånt här… Ngn kanske tyckte du att du som fick 2.0 i högskoleprovet skulle behöva en ”hjärnblomma”.

  4. Å vilken fin present!Älskar den marmor brickan:))
    Så snyggt det blev!!

    Tycker inte det är ett dugg konstigt att säga till
    om blommorna!!Undrar just vem som behöver ny hjärna..hihi,folk är bra lustiga!

    Kram på dig!

  5. Du var minsann tuff som ringde o ifrågasatte. Jag hade ställt blommorna lite mindre synliga hemma bara.. Kram Linda

  6. Snääälla, kan vi inte få se en bild på den fula buketten!? Jag tyckte det hela var lite tragikomiskt.
    Kram Sanna

  7. Den heter antagligen ”Aphjärna”, den där lite galna blomman du fick:)

    Nu har du i varje fall en riktigt fin bukett! Hade nog också undrat över orange just nu. Skulle nog inte ens bundit en orange bukett om någon inte speciellt önskade detta. Inte i maj.

    Ha det finfint!

    Hälsningar från en florist

  8. Haha,lite roligt är det allt:) Jag har oxå fyllt år och fick idag ett blombud med en”tokorange” bukett.Tyckte det var lite märkligt,det är ju maj månad inte oktober:)och min tanke var nog oxå att givaren vet att det där inte är min färg…. ha de gott/Anne

  9. När min man fyllde 40 fick han massor av fina buketter, och en (den största som kostade vääldigt mycket så jag när jag gick in på företagets hemsida) luktade väldigt skumt, ja det stank kattpiss om den! När jag ringde till företaget som levererat den fick jag veta att de blommor skulle finnas i just den beställda buketten var slut och de hade ersatt den med en blomma som enligt många har en speciell doft. Varför gör man så?
    VI fick såklart en ny bukett utan kattpissblomma!
    🙂
    Mvh / Anna i Västerås

  10. Fräckt av dig. Fattar faktiskt inte..!!
    Skulle aldrig göra så.
    Oranget är både populärt och snyggt nu. Var säkert en tuff bukett. Jag skulle bli sårad som givare.

  11. Hej P! Jag är också förvånad över detta inlägg. Har följt dig dagligen i flera år och brukar gilla det du skriver och bli inspirerad, men i detta måste jag nog tyvärr hålla med om det som skrivits i det första inlägget. Det är ju faktiskt tanken som räknas. Och den som gjorde buketten kanske tyckte den var jättevacker? Smaken är ju inte alltid lika. /H

  12. Det här kändes som ett viktigt inlägg, nåt som världen behöver. Verkligen.

    /Anne

  13. Jag hade aldrig kunnat med/kommit på tanken att tom ringa o klaga på en bukett jag fått!? Jag hade som någon ovan skrev, ställt undan den på ett lite mindre synligt ställe.

    Du har säkert fått så många andra blommor mer i din smak, räckte inte det åt dig?

    Lustigt.

    /L

  14. Ja, detta var nog dagens i-landsproblem. Men det är väl skönt att ha sådana ibland också? 😉
    / Ingela

  15. Hmmm. Som trogen läsare måste jag nog rekommendera till en viss kritisk granskning innan du lägger ut dina texter… det här var ju verkligen som att direkt uppmana till bitska och kritiska kommentarer. Något som jag själv håller inne med. 🙂 Ha en bra dag och tack för en underbar blog. xx från Singapore.

  16. Är det ingen som läser ordentligt innan dom svarar på inlägg? Stod ju klart och tydligt att givaren inte komponerade buketten,tycker du gjorde alldeles rätt .

  17. En så jättefin bukett!

    Jag tycker nu att det är väldigt viktigt att ge feedback och det kan ju hända att just de där ”tokorange” blommorna hade annars varit glömda i blomdisken och de ville göra pengar med dem… och det är inte ett rätt! Du sa ju att givaren känner dig så väldig bra att hun/han skulle aldrig betalt för en sådan bukett…

    Häslningar från Vasa, Finland!

    Anu

  18. Tokälskar orange blommor, men som du säger…inte i maj!?

    Nu vill man ju ha det där krispiga våriga. Grönt, lime, blekrosa, babylila och vitt.
    Ska det vara en starkare färg ska det på sin höjd vara cerice.

    Modigt att reklamera tycker jag:)
    Och den du fick istället är underbart ljuvlig!

    Kram Susanne

  19. Men shit va drygt! Hur kan man vara så bortskämd att man ringer o klagar på en bukett?!? Ytligt och otacksamt.Trist att se sådana sidor av dig..

  20. Ja man ska nog våga ”klaga” lite oftare!
    För det brukar bli bra.Och det blev det u sannerligen i ditt fall. SÅ ljuvlig bukett! En bukett vår:)
    Å i de vasen.. Suck.. Å brickan sen.. Dubbelsuck.. Lite avis blir man allt;)
    Så himla fina saker!
    Kram kram!
    /A

  21. Oj vad du är kräsen:) Jag tycker ALLA blommor är vackra och blir jätteglad för alla sorter och färger. Du som har vitt och grått hemma kan ju faktiskt utan problem matcha med orange, blir ju supersnyggt!! 🙂

  22. Vill bara förtydliga att det var ju självklart inte givarens val utan Blombutikens val som jag tyckte var orätt. Hade jag vetat att någon vill ge mig just de blommorna så hade jag givetvis inte gjort något alls. Tycker inte riktigt om när företag struntar i sina kunder eller behandlar dem orättvisst, that´s it. Det tycker jag fler ska tänka på, betalar man ska man också få det man önskar. Jag skrev inlägget för att alla ska tänka på att man ska våga klaga eller fråga, annars kommer många företag, som bara vill göra profit på kunders bekostnad, undan. Jag skrev också inlägget för att Interflora förstod direkt och gjorde helt rätt och var proffsiga. Och jag har inte var sur eller otrevlig mot någon, jag bara frågade om leveransen stämde och det gjorde den ju inte.

    KRAM

  23. Vem behöver följa såpor, det är bara att klicka in sig här och läsa inlägg + kommentarer 😉 jag vågar själv aldrig ifrågasätta någonting, men då får man inget heller utan sitter där med fel mat, fel fär, fel pris fel storlek lngst bak i kön eller vad det än kan vara. Och det är ju inte så jävla spännande de heller 🙂

    Kram

  24. Det enda i ditt inlägg för att det skall vara trovärdigt är att du lägger upp en bild på de bukett du klagade på. För övrigt tyckte jag att din nya bukett såg hängig ut.

  25. Hej! Oj så härlig bukett, man blir inspirerad av den! Sommarkänslor väcks till liv även uppe i Kiruna! Nu har vi strålande sol och jag tror även jag måste inköpa lite snittblommor och andra växter till fönstret. Vilken krukväxt rekommenderar Du? Uppstammade är ju rätt snygga.

    Det är väl en HAY marmorbricka Du fått? Den stora storleken för 2.000kr. Den har jag också tänkt införskaffa! =)

    Ha en fortsatt solig dag!
    Kram/Natta

  26. Hur kommer det sig att du tycker företaget behandlat en kund orättvist? Din vän hade väl inte angett någon som helst önskemål mer än en ”vacker bukett”? Interflorabutiken kunde ju inte veta att du har en väldigt specifik smak, eller vad din vän skulle ha gett dig för blommor om denne plockade ihop en egen bukett? Jag vill inte vara negativ, bara undrar över dina tankegångar.

  27. Hallo Petra
    Nu vill jag verkligen berömma dig för detta, jag fick nämligen en morsdagbukett förra året av sonen i Amsterdam , via samma kedja, jag blev väldigt besviken på buketten så trist och dom höll en dag. Blev faktiskt skitförbannad då sonen kostat på en fin bukett till mor.
    Upplevde oxå att dom tog det som blev över eller något sådant :(( Kram på dig!! AnnaK (jag fick inte ens ny bukett):((((((

  28. Hej!

    Grym blogg! Vart kommer erat vardagsrums bord ifrån? Snyggt!

    Hälsningar Ann

  29. Emmalii – Jag tycker att de ska göra sådana buketter som de ju har som månadsbukett eller liknande när de inte vet. Dvs enkla ganska neutrala buketter som passar hos de allra flesta. Hur glad blir man som givare och mottagare av att de sänder en stor blaffig sk aphjärna när någon betalat ex hundralappar för att glädja någon annan? Det är som om man skulle bli bjuden på restaurang och beställa kockens val och restaurangen valde att servera surströmming eller leftovers. Det var alltså där butiken inte gjorde rätt, att de gjorde en så speciell bukett som nog gillas av en mycket snäv grupp (och jag reklamerade inte min, jag bara ringde och frågade hur de tänkte runt budbuketter eftersom jag upplevt detta flera ggr) Bara mixade rosor eller bara vita blommor kanske kunde vara lämpligt och gillas hos gammal som ung, typ mainstream Ica-buketter, ja du förstår nog.

    P

  30. Emmalii – Jag tycker att de ska göra sådana buketter som de ju har som månadsbukett eller liknande när de inte vet. Dvs enkla ganska neutrala buketter som passar hos de allra flesta. Hur glad blir man som givare och mottagare av att de sänder en stor blaffig sk aphjärna när någon betalat ex hundralappar för att glädja någon annan? Det är som om man skulle bli bjuden på restaurang och beställa kockens val och restaurangen valde att servera surströmming eller leftovers. Det var alltså där butiken inte gjorde rätt, att de gjorde en så speciell bukett som nog gillas av en mycket snäv grupp (och jag reklamerade inte min, jag bara ringde och frågade hur de tänkte runt budbuketter eftersom jag upplevt detta flera ggr) Bara mixade rosor eller bara vita blommor kanske kunde vara lämpligt och gillas hos gammal som ung, typ mainstream Ica-buketter, ja du förstår nog.

    P

  31. Det där måste vara en av de finaste buketter jag sett, ser ut som en ljuv försommardröm!

  32. Vackert! Har precis hittat dig och din sida! Ska bli kul att läsa, inspireras och se dom vackra bilderna. Vill redan nu fråga om ditt soffbord, har du ritat det själv? Vårt blev kvar i hissen under flytten ner till Frankrike…letar nytt 😉
    Varma hälsningar / Marzena

  33. Alltså, jag vill verkligen inte vara otrevlig eller elak på något sätt men jag försöker verkligen förstå hur du tänker när du reklamerar blommor som du fått levererat hem till dig till din födelsedag. Är det verkligen så viktigt att de ser ut exakt hur DU önskar, är de inte välkomna i ditt hem om de inte faller dig i smaken? Om det hade varit en bekant som inte kände dig lika bra som den här vännen, hade du då behållt de i ditt hem eller kastat de? Och om du då behållit de för du faktiskt förstår att den här personen omöjligt kan veta vad DU vill ha, vad tror du det hade framkallat för känslor hos personen som fick sin gåva reklamerad??? Som sagt vill verkligen inte verka elak här, jag är bara på riktigt nyfiken hur du tänker.
    Mvh Malin

  34. Tack för svaret och nu känner jag att jag förstår dig bättre, du har nog rätt i att neutrala buketter är att föredra när givaren inte varit specifik. Då är chansen större att mottagaren blir glad. Själv har jag varit med om att en speciell person budade en solros till mig, då just det hade en speciell betydelse för oss, jag fick istället en märklig lila ”skräpig” boll av småblommor då blombudet ansåg att det var likvärdigt… Varken jag eller den som skickade blev särskilt nöjd, budskapet och tanken gick helt förlorad. Jag kanske skulle varit mer som du och ifrågasatt deras val! 😉

  35. Emmaliii – Bra att du förstår vad jag menade:)

    I mina kläder – Om du verkligen vill förstå hur jag tänkte så är det mycket enkelt för det står ju att läsa precis här ovan. Jag har INTE reklamerat blommor, jag ringde och frågade hur Interflora vill att blombutiker ska göra för buketter när det inte finns exakt angivet vad de ska innehålla. Det därför att jag och många med mig har erfarenhet av det ofta blir leverans med fel blommor. Och det handlade inte om att de ska se ut precis som JAG vill utan jag tyckte de inte skulle se så extreama ut (min såg dessutom äcklig ut) Vara som Interfloras månadsbuketter vilket jag även skrev.

    Jag har alltså inte reklamerat någons gåva, jag gjorde detta inlägg för att jag tycker med erfarenhet att blombutiker ibland gör fel. Interflora valde att sända en ny, inte för att jag överhuvudtaget nämnde att det var det jag ville utan att de förstod exakt vad jag menade och det hoppas du också gör nu eftersom du var nyfiken. Jag hoppas att Interflora ger butikerna mer tydliga direktiv om att buketter som folk beställer och betalar för ska vara mainstream och neutrala OCH sådant som de allra flesta kan uppleva som vackert. Inte orengea aphjärnor.

    P

  36. Jag missförstod uppenbarligen detaljerna om att det inte var en reklamation och kanske drog jag förhastade slutsatser och valde att tolka det på mitt sätt. Det ber jag om ursäkt för! Det är ju alltid så, tyvärr. Att man kan skriva en sak och det är alltid någon som missuppfattar det. Jag själv kan vara väldigt ironisk och skriva saker som missuppfattas. Oftast kan jag också dra saker till sin spets, på gott och ont. Om du tar illa upp av mitt inlägg så tar jag bort det. Malin

  37. Jag såg precis buketten på Instagram och håller med dig till fullo! Det handlar väl inte om att vara bortskämd, det är ju uppenbart att butiken har skrapat ihop något som de inte fått sålt på annat sätt. Är det bättre att ingen säger ifrån så att de kan fortsätta göra så? Jag har varit med om detta själv och vågar aldrig skicka blomsterbud med Interflora igen!

    Ha en bra dag och njut av din fina bukett 🙂

    Kramar Amanda

Comments are closed.

Rekommenderade inlägg