KUNDEN HAR ALLTID RÄTT

.

Jag i min finaste blus dvs Odd Mollys Hearted Tunic!

Jag är så happy just nu! Företaget Odd Molly är verkligen ett riktigt fint och hederligt svenskt märke. Har precis varit i kontakt med en underbart snäll tjej på deras reklamationsavdelning som heter Josefin. Såå trevlig och serviceminded. Mitt ärende var min Hearted Tunic. För att göra en lång historia kort (nåväl):

I ”Småstaden” finns det bara en butik som har OM och vi kan väl kalla den ”Ferdinand & Room”. Där köpte jag min blus (för 1900 kr) och den gick sönder i första tvätten. Ca 6 cm av brodyren runt halsen lossnade ur fållen i nacken. Gick tillbaka till butiken (då jag varit tvungen att reklamera OM plagg tidigare i höst, i en annan butik, så visste jag att det kan man göra om de går sönder) för att reklamera blusen. De som arbetar just då i butiken säger att de ska höra av sig. Det gör de inte. Så efter en vecka går jag tillbaka dit. Då får jag höra att jag hade haft fel kvitto med mig då den lämnades in. Kvittot var ett byteskvitto, då jag bytte ett billigare plagg mot ett dyrare och betalade mellanskillnaden. Helt plötsligt blev jag ifrågasatt pga av detta?! (De vet mycket väl vem jag är då jag är ”stammis”…) Den reklamationsansvarige, och butiksägarinnan ”Maria” var inte där så jag kom tillbaka ett par dar senare. Då är hon där och jag, som för övrigt har handlat för ett 5 siffrigt belopp i butiken de senaste månaderna, får då höra följande av henne:

”Man kan inte få en ny bil av BMW när den man har går sönder. Det är samma sak med Odd Molly plagg har OM själva sagt”

”Man reklamerar bara plagg som har trasiga brodyrer eller handsydda har OM sagt”

”OM är jättehårda på reklamationer och godkänner dem nästan aldrig”

”De dyra (jag tyckte denna blus var dyr) handsydda OM plaggen för 10 000kr kan man ställa högre krav på”

”Man kan inte lämna tillbaka ett plagg bara för att man ångrar köpet”(Hej! Blusen var sönder!!!)

Sen det bästa….”Jag ringde och pratade med —- på OM och berättade att vi hade lagat blusen och att det inte syntes någonting (jag hade sagt att jag inte ville ha en lagad blus!) så då sa de att man självklart inte kan returnera en felfri blus!”

Snygg hemmaknåpad lagning va??? Jag är verkligen dålig på att sy men detta kunde jag gjort bättre, jag lovar.

Jag har idag, som sagt, själv pratat med Odd Molly och de hade full förståelse för min önskan om nytt plagg + blev väldigt förvånande och brydda av att denna ”Maria” uttalar sig på detta viset om deras företag. Söta OM-Josefin letade reda på en Hearted Tunic i Chalk i strl 1 (den sista tydligen:) och skickar den till…. Ferdinand & Room”! Jag får en ny! Kunden h a r alltid rätt! Yippie!

En uppmaning till er goa OM-tjejer, som jag vet är är här inne ibland. Prata med OM själva om nån butik strular vid en ev. reklamation, de är verkligen supertrevliga!

..

Rekommenderade inlägg