KRASSLIG & SUR

 
.
.
.
.IMG_2633-6
.

.

.

Bloggerska som soffhänger mest idag…
.

.

.

.

.

.

.

Todeloooooo vänner!

.

.

.

.

.

Jahapp, så blev man visst lite sjuk ändå. Förkyld med trötthet, halsont och lite hosta och en extrem irriiterande näsa. Så trist när tjejerna här hemma har studiedag/ledigt och jag hade tänkt att vi skulle hitta på något mysigt ihop. Tror de får baka något gott åt mamma som tisdagspyssel istället, bara att ta fram bunkar och slevar och ingredienser så blir det nog hur happy som helst (de älskar att baka:).

.

.

Något mer som faktiskt är mycket mer irriterande, än en liten förkyld näsa, och som strulat och inte fungerat i hela två (!) månader är att jag inte har någon uppkoppling här hemma. (Nu kommer lite not-so-feelgood, varning för det) Vi har alltså inget internet och vi har verkligen försökt med allt i månader, och då menar jag allt, för att det ska lösa sig. Haft elektriker här flera ggr som har kollat toti men nej de finner inte felet. De som vi har som leverantör är super-super-super-dåliga Alltele (använd aldrig dem, de hjälper dig absolut inte om något strular) och lika superdåliga Mälarenergi (som skyller på Alltele som skyller på Mälarenergi som skyller tillbaka osv). Ingen dator funkar hos skatterna, ingen Appletv, inga filmer, inga serier och framförallt ingen som helst datasurf för ingenting har alltså fungerat på 2 (!) månader och efter 41 telefonsamtal (!) till leverantörer som gör absolut nada har vi gett upp och nu är det nästan så att jag faktiskt får sluta jobba med datorn (som är mitt huvudsakliga redskap) och blogga tills någon annan leverantör hjälper oss eftersom den mobilsurf jag tvingas köpa om och om och ooom igen nu resulterat i räkningar på väldigt många tusen kr…. Så tack för absolut ingenting Alltele och Mälarenergi, vi bor mitt i en stad med massa grannar som har surf (vi har kollat) och ingen av er kan lyfta ett finger för att undersöka och fixa felet som vi har hos oss fast vi om och om igen ber er om hjälp med det.

.

.

Så , nu vänder jag mig verkligen till er snälla söta bloggisar: har ni varit med om något liknande någon gång? Och vad gör man? Och har ni tips på någon ny bra leverantör som vi kan byta till?! Behöver verkligen it-hjälp pronto!

.

.

’.

.

.

.

.

IMG_2639-4

.

.

.
.

Min nya snyggelisnygga stora display i marmor som jag fått i present av mina vänner gör mig iaf på lite bättre humör idag (Från My Tivoli)
.

.

.

.

Nu ska jag plocka fram lite baksaker här och sen krypa upp i soffan igen och vänta på att få lite godsaker serverade!

.

.

.

.

Vi ses snart igen!

.

.

.

.

.

KRAM

.

.

.

.

26 kommentarer till “KRASSLIG & SUR

  1. Det allra enklaste måste väl vara att byta till en annan internetleverantör eller?
    Kämpa på! Sånt här är trist men det löser sig alltid.

  2. Trist att du är sjuk! Själv är jag nyss hemkommen efter att ha spenderat timmar på en spansk vårdcentral. Jag har fått värsta infektionen och nu är jag inne på min andra behandling med droppar i öron och antibiotika. VI kan ju säga som såhär, systemet här fungerar inte riktigt likadant som det gör hemma i Sverige:)
    Kram och krya krya!!
    /Rebecca
    http://femme.se/piccolecose/

  3. Lider med dig ang internet strul. Jag har Stadsnät och Quicknet som leverantör. Funkar hur bra som helst. Haft det i flera år samt IP telefoni via dom oxå. Har haft strul en gång å Quicknet åtgärdade det på en dag. Sällan telefonköer dit heller. Så är det ju lokaltföretag oxå 🙂

  4. Hejsan fina!
    Jo tack har haft preciiis samma problem med Alltele!!! Sjukt dåliga!!! Som tur var hade vi Telia också för telefonen (fasta avgiften) och de kom pronto och fixade problemet för oss, Alltele var not so serviceminded, så ingen mer alltele för oss tack!!!! Lycka till

  5. Hej…
    Jodå… vi var med om samma sak förra sommaren och höll på att bli tokiga. Enligt vår leverantör berodde det på att när de gick över till 4G gick det inte att leverera till huset… samt att vår dator var för gammal… äm… den var då sprillans ny… De kunde ej leverera till till grannens hus, men grannen därbredvid gick bra. Vi fick inte prata med någon chef och till slut hotade jag med att anmäla till ARN. Så… vi fick bryta kontraktet. Senare… för ca 4 månader sedan fick vi reda på att de tryckt in för många kunder runt masten och kunde därmed inte leverera… Cirkus… jajamän.
    Leverantören var 3… vi har nu telia och är supernöjda.
    Lycka till
    //Britt

  6. Det är ok att det blir ett ”not so feel goooood” Livet har sina upp och nedgångar för oss alla 🙂
    Vad det gäller leverantör så har jag nada ide och förstår verkligen irritationen. Superkonstigt. Byt ut dem, ring en konkurrent så fixar dem det säkert.
    Kram Åsa

  7. Så trist! Jag skulle byta operatör om jag vore i din sits. Vi har både Quicknet på företaget och hemma. Det fungerar superb! Hoppas att det löser sig på ngt sätt.

  8. hej,trist när man inte får hjälp.man blir ju lite lätt galen.
    vi har tänkt att byta till Net 1 man köper så mycket surf man behöver som på så många ställen.fördelen är att man kan ta med sig sin lilla dosa och använda den där man befinner sig,far man till en stuga/båt så har man alltid uppkoplingen med sig.
    krya på dig,tråkigt att bli sjuk nu brukar vara så svårt att bli av med den denna årstid.

  9. Åhh, dumma dumma förkylning 🙁 Så trist! Dock ser det inte helt fel ut att sitta insvept i din ljuvliga Hermés filt. Den är sååå fin!! Vänner till oss har också den fast i den lite brunaktiga färgen!! Lovely! Tyvär har jag inget bra tips på det där med internet, sådant blir man ju bara såå tokförbannad på, det ska ju bara funka!!! Hoppas det löser sig 🙂
    Stror kram och krya på dig!
    Marielle – http://www.mariellewinkler.devote.se

  10. Usch va tråkigt och vilken dålig service. Vi har haft alla möjliga leverantörer genom åren men de som varit klart bäst har utan tvekan varit Bredbandsbolaget samt Telia. Sitter på Telia idag och betalar 399 :- i månaden för 100 mb plus en massa Tv kanaler. Skulle inte klara mig utan bra uppkoppling då jag kollar mycket på Netflix och Viaplay. Bra pris tycker jag. Visserligen har vi Fiber indraget men hade 24mb innan och det funkade bra det också. Hoppas det löser sig. Kram

  11. Säg upp abonnemangen på en gång (och skicka de dyra teleräkningarna till de superduperdåliga leverantörerna som inte levererat vad de ska!) och byt till nån som kan göra jobbet bättre. Vi har också haft datastrul och uppkoppling som inte funkar och ramlar ur osv läääänge vet precis hur frustrerande, särskilt som man ofta sitter hemma och jobbar med just bloggen och det går ju inte i hop, men tillslut blev felet löst. Vi har Telia och även om det strulade länge så hjälpte de till, skickade flera olika dosor och teknik-kille hit och supportade via telefon otaliga ggr och nu äntligen funkar det!
    Lycka till med allt!
    kram

  12. Usch, nej det finns verkligen inget mer irriterande än dåligt/inget surf när man måste jobba hemifrån. Jag hade också bytt leverantör fortare än kvickt.
    Vi har Stadsnätet och Bahnhof, och det funkar superbra. Mycket trevlig kundtjänst också.
    Hoppas det löser sig.
    Krya på dig
    Kram

  13. Vi har fiber i vårt hus, och använder Telia. Fungerar för det mesta absolut klockrent, men TV´n kan stanna i bild någon halvminut någon gång ibland på kvällar, och det beror tydligen på att det är extremt många som använder nätet just på kvällar, till så mycket. Man kollar filmer och Tv via nätet.
    Hoppas du får ordning på ”skiten” 😉 Och krya på dig med något gott bakat av döttrarna!
    Kram/Maria

  14. Jag har lösningen! Patrik på Telia i Stockholm. Sveriges i särklass bästa säljare. Fixar det du behöver med detsamma och du kommer alltid ha service i världsklass så länge du är kund hos honom. Han svarar dig dygnet runt! Vet inte om jag kan maila dig el dylikt så kan du få hans telefonnummer direkt?

  15. Er konsumentsekreterare/vägledare i staden kan hjälpa er med allt det juridiska med att bryta kontrakt, få ersättning + ev anmäla till allmänna reklamationsnämnden. Aldrig kul med strul! Har Telia och har fått superbra support av dem och gratis hjälp av en tekniker som de skickade hit den gången det var strul. Ibland är störst bäst… Håller tummarna för snabb hjälp och tillfriskning!

  16. Jag förstår inte hur Alltele kan få fortsätta, hör inte annat än klagomål kring dem! Du kan inte, som många föreslår här ovan, byta leverantör på ett smidigt sätt? Om inget annat funkar så finns ju alltid mobilt bredband, vi bor långt ifrån stan men det går hur snabbt som helst. Lycka till, sånt där är ju sååå trist!

  17. Å såå trist! Har varit kunder till Telia så länge jag kan minnas, sviker de aldrig!! Å alltid trevligt bemötande å duktiga! Byt med en gång:) Ha de gott! Krya på dej! Lycka till!!

  18. Det kan inte va en gräsklippare som slår ut signalerna då (en sådandär trådlös liten sak)

  19. Så trist! Alltele, när det är något som inte riktigt funkar, så upprepas samma sak.. de vet inte hur man rimligen som leverantör kan få bära sig åt!. Inte nog med att det inte funkar, således! Fy. Har haft så mycket strul på motsvarande och liknande sätt sätt med den leverantören, i Göteborg. Stadsnätet.. och de skyller som standard då på Gothnet. Hur trist och arrogant personal som helst, får man på köpet.. som exempelvis efter osannolikt långa väntetider i telefon, på mobil.. en gång nästan 50 minuter.. inte drar sig för att plötsligt lägger på (som standard).. eller som det då heter.. kopplar fel av misstag.. 😉 till råga på allt. Rena turen om något åtgärdas inom något så när rimlig tid, känns det som. Hemst när man är så utlämnad, särskilt om man är beroende i jobb av fungerande uppkopplingar. Sedan hinner man inte göra ”sak” av det..
    Jag tror man ska säga upp kontraktet rakt av, begära att de stänger av, och så kopplar man på annan leverantör.. Att betala för några månaders uppsägningstid borde inte behövas.. men det är det allt värt, för att slippa strulet. Nästa gång får det blir på det viset för vår del.

  20. Jag säger bara Telia, funkar perfekt o är supersnabba om något ev. skulle krångla! Övergav dom när konkurrensen släpptes fri, men var snabbt tillbaka pga övriga företags ovilja att hjälpa om det ej funkade! Och det är ju när det krisar som alla får bekänna färg, eller hur? Kram fr Lotta

  21. Hej Hej! Förstår din frustration!! Ibland är det jättesvårt att få den support man vill. Byt leverantör är mitt råd, vilket jag själv gjorde för ca 1 år sedan. Gick från Bredband 2 till Tele2. Fungerar numer kanonbra. Tack & lov så hade vi Stadsnät, varför det gick bra att byta leverantör. Lycka till, med vad du än gör & tack för en superbra hemsida/blogg. Love your pics!! Mvh//Nils

  22. Vi har haft exakt likadant med Telia här i Sthlm. Min sambo blev tvärilsk efter alla otaliga samtal. Till slut fick vi tag i en tjej som faktiskt hjälpte oss. Vi tog hjälp av ett annat it-företag och den fakturan betalar nu Telia. Bredbandsbolaget skyllde nämligen på Telia och vice versa. Så ge er inte.

  23. Gå ned till Teliabutiken i city och fråga efter Marco. Hälsa från Anna på Telia så kommer du få hjälp med dina internetproblem direkt!

Comments are closed.

Rekommenderade inlägg