VITAMINKICK

.
.

.

Har ni sett söta dessa barnvitaminer? Hittade på hälsokosten och ser ut som små nallebjörnar och finns i flera smaker (jag har blandat vanilj och björnbär) Mycket lättare att få minstingen att ta sina vitaminer när de ser ut som ovan! Sen så är det ju extra bra att ha dem i en fin liten pillerburk och den ovan passar ju perrfekt. Kostar typ ingenting och är från House Doctot (finns hos My Tivoli och det är dagens lilla tips:)






Todeloooo lördag!






Regn och rusk och tom lite snö idag? Det hade vi väl inte beställt? Jag som hade tänkt att jag skulle göra vårfint vid entrén med nya blommor i krukorna och så men det tror jag nog jag hoppar idag, brrr. Hellre utflykt och bio och sen bjuda över lite vänner! 

Men först en löprunda får att kicka igång energier och endorfiner. Funderar på att börja med yoga också, någon av er som tycker det är bra? (och blir man ”slimmad” av det liksom:)





Önskar er en finfin dag så länge tills vi ses igen!




KRAM

Rekommenderade inlägg

24 kommentarer till “VITAMINKICK

  1. Jättegulligt. Men det finns ingen anledning att ge barnen vitaminer, ifall de äter en någorlunda balanserad kost. Och det tror jag säkert dina gör! Såna vitaminer kan göra mer skada än nytta, har varit en del att läsa om det på sistone. (Eller ja, sen ett bra tag tillbaka).

  2. Hejsan fina du! Jag har kört yogapass några månader, och jag tycker framförallt att man blir smidig och lugn av yogan. Jag kör annan gruppträning också. Funktional moves! Det kan jag verkligen rekommendera. Lycka till med din träning!/ Lotta från Sundsvall

  3. Hej! Träning i all ära men snart spricker jag av nyfikenhet! Ser så fram emot bilder från badrummet och storasysters rum! Ha en fab helg! Camilla

  4. Kan rekommendera yoga, jag gillar Poweryoga (som kankse inte är någon riktig yoga) men man får lite av allt, smidighet, styrka, rörlighet, andning. Känner mig som ny efter ett sånt pass och känslan efteråt sitter i några dagar.

  5. Fin och inspirerande blogg!
    Ja, regn och rusk…men det är bra för att få bort snön! 🙂

    Trevlig lördag!

  6. Hallå!! Vilken söt burk och söta tabletter!! Men skulle aldrig ge mina barn extra några vitaminer .. i tablettform. Har läst att det inte är bra!! Så länge de äter varierad kost och frukt är jag nöjd – och tror som sagt att dina små får i sig det de behöver också!!
    Tack för en super blogg – blir inspirerad av att gå in och kolla här!! Bra tips och gött och få vila ögonen på vackra bider i detta ruskväder!!! Du tar grymt fina bilder!! Stor kram

  7. Läste precis i Damernas värld en lång artikel om träning. Den ÄR jätteviktig för hälsan, men har MKT liten effekt på vikten. För att vara smal krävs det helt enkelt att äta mindre!!

  8. Jag håller med Helena B ovan, har testat poweryoga under ett år och gillar det skarpt, där får man både styrka, smidighet men även det själsliga….vilket vi behöver mer av i vårt stressiga samhälle..:) …en riktigt skön kväll önskas!

  9. Hej !
    Läs Malin Berghagens nya bok om yoga. Hälsningar från ett snöigt Gävle

  10. Jag kör poweryoga, har köpt dvd av hon Anette Leftrow- den är jättebra! Sen kör jag lite egna rörelser efter en yogabok. Har märkt stor skillnad faktiskt, kroppen blir starkare och mer slimmad. Tycker absolut du ska börja! 🙂
    / Ingela

  11. Har tränat hela mitt liv o säger bara yoga! Finns ingen bättre träning. Vrider ur alla spänningar o ger långa snygga muskler;) inga bulliga gymmuskler alltså (gillar inte). Men yogan ska vara tuff (o inte för flummig). Ashtanga är tuff men det kan hänga på instruktören. Bara gör det:) har kört yoga i många år nu o som sagt känner mig mer vältränad än någonsin:))

  12. Söt burk men håller nog med om att det egentligen inte behövs, hursom alla väljer själva =)
    Jag älskar yoga! Kör 2 pass i veckan på World Class, de har även ett pass som kallas Bodybalance som är trevligt (blandning thai chi/yoga/pilates) Har sedan ngn vecka tillbaka börjat köra med PT 1 gång/vecka. Fantastiskt!!

    Hoppas ni får en fin helg!!

  13. Söt burk men håller nog med om att det egentligen inte behövs, hursom alla väljer själva =)
    Jag älskar yoga! Kör 2 pass i veckan på World Class, de har även ett pass som kallas Bodybalance som är trevligt (blandning thai chi/yoga/pilates) Har sedan ngn vecka tillbaka börjat köra med PT 1 gång/vecka. Fantastiskt!!

    Hoppas ni får en fin helg!!

  14. Yoga är underbart. Testa bikramyoga om du får chansen. Man känner sig som en ny människa efteråt. Stark och smidig! Kram

  15. Verkar helt klart som man måste testa Yoga. Har velat pröva länge men aldrig kommit mig för. Nu blir jag ännu mer sugen efter att ha läst kommentarer här.
    Att kombinera löpning, styrketräning och yoga borde ju va helt perfekt:)

    /A

  16. Jag ger mina barn vitaminer och dom är så friska och
    krya.Tror att barn oxå kan behöva det i vissa perioder.

    Super fiin burk,ska genast kikas på!

    Ha en fin kväll:))

  17. Vill tillägga att träning inte ska vara hets utan en livsstil o att yoga dessutom ger långa fina muskler är ju inte så dumt. Dessutom blir man glad.

  18. Jag har provat flera olika former av yoga och favoriten är hot yoga – som utförs i ca 40 graders värme. Man svettas kopiöst mycket men det är SÅ skönt efteråt och man blir både stark, lugn och snygg!

  19. Yoga är nog bra, fast jag vet inte om man blir slimmad av det direkt. Sedan finns det, som jag skrev för flera månader sedan (där jag också gav länken) så kallad Migränyoga, som tar bort migrän. Väldigt effektivt säger de som har provat. Många skulle helt kunna botas, som till och med måste stanna hemma från jobbet. När man känner att ett anfall är på väg gör man yogan så försvinner det. Tänkte att det kunde vara bra tips för dig som får migrän med jämna mellanrum.

    /Charlotte

  20. Hej
    Prova Bikramyoga,90min i 40 grader värme,fantastiskt på alla sätt & vis både fysiskt & psykiskt.Styrka inifrån & ut!!
    /Lise-LOtte 🙂

Comments are closed.