EN SVÄNG NERE I GYMMET

.

En sväng till och kik in i mitt egna lilla gym idag! Inte världens största kanske och jag önskade jag hade ett lite större med plats för  ett proffsigt löpband också. Tycker ju om att träna som ni vet och jag har gjort det regelbundet sen jag var 33 år. Då blev jag helt flux ensamstående och hade plötsligt en del egentid och så var jag arg och frustrerad och då var löpningen det bästa som fanns. Jag sprang som Forrest Gump överallt och hela tiden. Eller jag började med att gå, jag gick och grinade fram och tillbaka  mellan mitt gamla hus på Blåsbo där barnen bodde (vi delade på huset i något år tror jag) och mamma och pappas villa på Stadshagen där jag bodde när jag inte hade barnen. Bästa tipset och rådet jag kan ge er ALLA som av någon anledning ing inte mår bra, plötsligt hamnat i en jobbig situation eller har problem eller ångest etc. Rör på er! Ju mer jag motionerade desto gladare och strakare blev jag och till slut var jag så stark och taggad att jag plötsligt ville bli kriminalare och sökte till polishögskolan och fixade fysprov (Från att varit världens slöaste) Nu pratar vi lite över ett halvår efter separationen så det gick fort ändå! Sen har jag hållit fast i löpningen förutom när jag varit gravid och så. I övrigt försöker jag styrketräna hyfsat regelbundet och nu har jag kommit in i känslan att jag vill ta tag i det mer på riktigt. Igen:)

.

.

.

Hemma i gymmet sätter jag på snabb och eller tung musik TOKHÖGT. Kan vara Hypnotize tex, bra drag i den goingen! Sen bara kör jag – benböj med stång och sit-ups och armövningar med hantlar tex. H är grym på att lära ut bra grejer, den gamla muskelbyggarn:)

.

.

.

Har en roddmaskin också men den är typ hemsk. Fattar inte hur jag ska ta i och det känns bara segt och astrist haha. Vill byta ut och där skulle ju ett löpband få plats men det är nog för lågt i tak..

.

.

.

Snabbmål hemma – proteiner och energi! Älskar btw Barebells i alla smaker, mums.

.

.

.

Var förbi Stadium och fixade lite nytt och fräscht från Nike! Linne, löparjacka, sportbh, handskar, och tights. Tycker verkligen om deras PRO -serie, såå mycket snyggt. Kolla bara tightsen med reflexkryss på låren.

.

..

.

..

Dock är de här bilderna från igår för här ligger jag med halsont och kroppsvärk. Men hur typiskt är det inte? Slår aldrig fel när man börjar ta i ordentligt med träningen, då protesterar hela systemet:)

.

.

Hur som helst så hoppas jag att ni har en finfin torsdag! Tänk på att livet blir precis så härligt som du gör det till och försök vara positiva så mycket det går och reta er inte på saker i onödan (Som vad jag gör och inte gör tex;) Går inte den där irriterande känslan över ändå? Gå då bara ut och rör på dig!:)

.’

.

KRAM
.

.

.

Rekommenderade inlägg

14 thoughts on “EN SVÄNG NERE I GYMMET

  1. Vilket härligt inlägg! Fina bilder och perfekt med pepp, tack. Hoppas du kryar på dig snart så du kan fortsätta med träningen.
    Kram från Anna i Skåne

  2. Vilken pepp! Du är grym!
    Ert gym påminner om vårt i källaren & fick ju bra inspo till att skaffa en växt ner dit för att piffa!! (och nu sport-bh.. typ nu!! ) Tack!!!

    Krya!! Kram

  3. Vi har liknande gym i källaren, lite större och med löpband, men eftersom man gärna vill ha 30 cm över huvudet när man står på löpbandet så har vi grävt ur i källaren och sänkt ner löpbandet så där man står är det samma nivå som golvet. Väldigt high-tech men väl värt det, vi grävde ur källaren för tre år sedan och på vinterhalvåret snittar vi nog närmare 6 pass i veckan (tillsammans) på löpbandet. Jag själv springer ibland men oftast så går jag i rejäl uppförsbacke (höjd 7 och tempo 7) och tittar på nån spännande serie samtidigt, poff så har jag tränat en timme med puls lika hög som en joggingrunda. Hade aldrig tagit mig ut i mörkret för ett träningspass.

  4. Så härligt med gym hemma! Vi har också så, dock inte så fancy som ert:) Men roddmaskin funkar utmärkt med tv framför, så kan man ro och kika på serier samtidigt;)
    Krya på dig! Och tack för en superbra blogg
    Kram

  5. Vad lyxigt med ett gym hemma. Jag lägger ut yogamattan i Tv rummet och kör ett pass med bara kroppen ca 40 minuter 3 ggr i veckan. Däremellan springer jag, alltid utomhus . Snart får jag plocka fram mina Icebugs perfekt när snön och isen lägger sig.

  6. Prova att lägga ett gummiband runt ngt stadigt, stå upp och dra mot dig bakåt så skuldrorna går ihop. Världens skönaste träning tycker jag.
    Va bra du blivit på att svara på kommentarer 😊

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *