VARA EN STARK MAMI!

.

Detta har jag packat upp idag! (Detta och en massa mat och nu är kyl och frys fyllda till bristningsgränsen) Har inte varit någon flitig besökare på gymmet de sista veckorna (som ni säkert förstår) men jag kände att jag kan inte bli alldeles för soft så nu blir det schemalagd styrketräning hemma på riktigt. Med hantlar och band (nybörjare där – var hittar man bäst övningar för det??) och kettleball och så ny vindjacka, pwhantlar och AirPods för när jag kör motion ute. För nu gäller det verkligen att röra på sig och det för både för knopp och kropp! Gör det ni också – ut och gå eller spring eller cykla och ta vara på våren som är på g och ljuset som är tillbaka och få skön kondis och massa energi. Energi tillatt vara en stark lugn mami som klarar att rodda och styra skutan hemma för nu behövs det. Vi är så många i samma situation med oroliga uppskrämda barn med massa frågor och tonåringar som måste peppas och behövande föräldrar och ja allt! Vi har väl aldrig varit med om något som varit så påfrestande för så många av oss samtidigt. Och tänk på det, vi är ju alla i samma båt, och ni är inte ensamma och vi fixar detta eller hur!<3

.

.

.

I hemmagymet – ja det gäller att vara stark nu. Och med skön musik i öronen går det lättare  och oh my vilket b r a ljud det var i airpodsen! Love it. Har liksom inte kommit mig för (eller varit för snål) att skaffa några förrän nu:)

.

.

.

Vad man kan göra – ja tvätta händerna och tvätta händerna och sprita. Svårt att hitta handsprit nu tyvärr men jag hittade några flaskor från Maria Åkerberg (Och det doftar faktiskt riktigt gott) som jag har hemma och i handväskan. Man kan visst göra egen handsprit också?

 

Gymnasiet är stängt här i stan så Trulle är hemma, Lolo är hemma (hostar) och Moje får också vara hemma nu från föris. Bea går dock fortfarande i skolan (än så länge..) Hur är läget hos er mina bästa bloggisar? Var nyss i affären och köpte lite varor som mamma och pappa behövde  och det var första gången jag såg munskydd på tre personer. Och så såg jag några riktigt gamla damer som gick där sakta och tittade förskräckt omkring sig och jag tyckte så synd om dem som var där så sårbara. Frågade en av dem om hon behövde hjälp men hon tackade snällt nej. Hoppas allt går väl med dem och att de kan få hjälp att handla framöver av anhöriga de också. (Finns det någon jour som kan hjälpa alla äldre som inte har någon att be? Skulle gärna hjälpa till)

.

Hoppas ni har en bra tisdag raringar och tänk på att vara fortsätta vara positiva och fokusera på bra saker! Gör sånt som får er att må bra och som stärker er mina vänner:)

.

Nu – laga en riktigt mumsig bolognese till mina äsklingar!

.

KRAM

.

.

.

Rekommenderade inlägg

13 kommentarer till “VARA EN STARK MAMI!

  1. Bra med träning för att mota undan besvärliga tankar! Ligger hemma med influensasymptom tillsammans med mina 3 barn och 3 hundar. Arbetar som läkare och känner mig oerhört frustrerad och onyttig just nu, corona eller ej. Hade hellre varit på golvet och gjort lite nytta. Men men. Det är bara att isolera sig och vänta ut det.

  2. Försöker också att tänka positivt och följa alla rekommendationer. Gymnasiet stänger i morgon så sonen får distansstudier, dottern är hemma pga lite snuva. Själv har jag varit hemma från mitt jobb på förskola ett par dagar förra veckan. Men nu börjar det märkas bland personalen även där så på torsdag blir det jobb igen för mig. Sen får vi se vad som händer, om det stängs ner och bara någon förskola är öppen för de som måste lämna pga särskilda arbeten. En läskig situation där man inte vet något om morgondagen… Bor i gränskommun till Norge (som stängt sina gränser) och det skapar massa oro eftersom vi är beroende av gränshandeln. Men tillsammans är vi starka <3

    Kram till dig och dina

  3. Tack gode gud för att man tycker om att träna. Man blir ju tokig om man bara ska sitta inne och hispa över Coronan. Lyxigt med eget gym. Jag springer och vi har ett utegym där jag bor sen funkar ju lite band och kettlebells bra också. Heep fighting corona!

  4. Hej, hos oss har en snäll familj satt upp en lapp i huset där dom erbjuder sig att handla åt de som inte kan själva.

  5. Jag tycker Linn Jacobsson har många bra övningar både för träning hemma och med gummiband, sök på insta! 🙂

  6. Härligt med eget hemmagym! Vi har också ett litet gym hemma. Även om det bara blir en kvart ibland eller en timme så är det ok bara det blir av! 🏋🏻‍♀️ För den där kvarten hade jag aldrig tagit mig till det lokala gymmet… Så faktiskt blir det träning allt mer ofta här hemma.

    Jag brukar inspireras av dessa grymma tjejer på Youtube:
    Shelley Darlington
    Krissy Cela

    Kram Cecilia 🤗

  7. Härligt med hemmagym! Det är viktigt att tvätta händerna (2pump tvål, och varmt vatten och gnugga ordentligt) Men kanske är du redan medveten om det ,men att säga att du spritar händerna och visa Maria Åkerbergs Hand Sanitiser, ger falska och fel signaler då den endast innehåller 20% alkohol. Corona och andra virus kräver minimum 60% alkohol, men noggrann handtvätt och tvål under varmt vatten räcker utmärkt mot dessa virus sorter. Säger detta i all välmening Iså du inte får skit för fel info eller nåt och om du vill vara behjälplig att visa vad man ska göra för att undvika smitta.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *